sobota 20. února 2010

Ako donútiť zákazníkov, aby nákupný košík vysypali ešte pred pokladňou?

Jednoducho, spravte to ako e-shop Cesta prírody: Krížik na zatvorenie košíka (a zároveň na návrat k nakupovaniu) a odkaz na vyprázdnenie košíka umiestnite čo najbližšie k sebe.
A nedávajte tam žiadnu overovaciu otázku, ešte by sa mohlo stať, že si to užívatelia rozmyslia a šťastlivo s nákupom dorazia až k pokladni.



Skutočne chcú zákazníci až tak často všetko z košíka odstrániť a nakupovať znova od nuly? Samozrejme že nie - buď sa rozhodnú z obchodu úplne odísť, a v tom prípade žiadne špeciálne tlačítko nepotrebujú,
alebo chcú odstrániť len niekoľko položiek, a na to im úplne stačia mazacie tlačítka pri jednotlivých položkách priamo v košíku.

Takže najepšie by bolo to nešťastné vysypávacie tlačítko odstrániť úplne.



Edit: Opravené, detaily v komentároch.

středa 17. února 2010

Obľúbené Lorem ipsum

Športové obchody asi predpokladajú, že ich cieľová skupina číta málo a nerada. Už som tu spomínala jedny symbolické obchodné podmienky, a dnes tu máme symbolický vysvetľujúci text k cenám dopravy.



Zdroj: cenník poplatkov za dopravu, velocentrum.cz

Jedna formulárová

Nech zdvihne ruku každý, kto rád vypĺňa formuláre. A nech zdvihne obe ten, kto ich rád vypĺňa opakovane. (Ja sa hlásiť nebudem.)

Chápem, že niekedy je to nevyhnutné, ale prečo to užívateľom nezjednodušiť vždy keď sa to aspoň trochu dá?

Napríklad formulár na nahlasovane chýb v článkoch na sme.sk by kľudne mohol mať môj e-mail predvyplnený, keď som na sme.sk zaregistrovaná a zalogovaná.





Drobnosť, ale ktovie ako ovplyvňuje pomer nájdených a úspešne nahlásených chýb?