úterý 20. dubna 2010

Tajomná mapa

Jedným z historicky overených spôsobov, ako vizuálne spracovať informácie, je mapa. Dobrá mapa je zrozumiteľná, a na relatívne malom priestore dokáže podať veľké množstvo informácií. Ukázať svoje pobočky, distribútorov, pokrytie alebo bankomaty pekne prehľadne na mape už pomaly patrí k dobrým mravom.

Niektoré mapy môžu dokonca obsahovať tajomstvá – napríklad ako mapa obchodných zástupcov na webe spoločnosti Monsanto. A svoje tajomstvá si dobre stráži - nielen že nie je klikacia, ale ani neobsahuje legendu.



Po krátkom pátraní som síce v ľavom navigačnom menu objavila položku, ktorá obsahuje zoznam obchodných predajcov aj s pridelenými regiónmi, ale preklikávať si medzi dvomi oknami kvôli vysvetleniu jednotlivých skratiek sa asi nie každému bude chcieť.

Takže áno, mapa je určite dobrý nápad - ale len mapa, ktorá je k užívateľom silne priateľská, inak svoj účel plniť nebude.

pátek 16. dubna 2010

Tri dni ma naháňali, aj tak ma nedostali

Mám rada firemné blogy, samozrejme hlavne tie z branže.

A mám rada tag cloudy, pretože mi niekedy viac vyhovuje triedenie vytvorené za jazdy používateľmi, než vopred oficiálne ustanovené kategórie.

Tag cloud na firemnom blogu internetovej marketingovej agentúry Visibility by ma teda mal obzvlášť potešiť, nie?




Ani nie, keďže nad slasťami folksonómie prevažuje frustrácia z kurzorovej naháňačky uhýbajúcich a navzájom poprekrývaných tagov.