středa 22. září 2010

Prečo by webdesigneri nemali čítať ženské magazíny

Microsoft na BarCampe v Žiline vyhlásil súťaž Sexy web. Na pôsobenie spojenia slov "Microsoft" a "sexy" má určite každý svoj vlastný vyhranený názor, ale dnes ma viac zaujala mikrostránka projektu.

Mám podozrenie, že autorov designu inšpirovalo čítanie ženských magazínov, a mám na to dôkazy:

Ak náhodou bola pre to sexy logo, ozdobené trblietkami, inšpiráciou módna rubrika, vôbec mi to nevadí;
oveľa horšie sa mi zdá, že pri textoch, ktoré sú podstatným elementom stránky, sa webdesigneri nechali viesť nesmrteľnou radou z citovej poradne - buďte tajomne nečitateľná, to je sexy.




Prečo inak by na biele pozadie umiestnili svetlosivý text, a na bledomodré biely? Výsledkom sú texty na hranici čitateľnosti, a rozbitá diakritika celkový dojem nevylepšuje.

Ak má takto vyzerať "nová generácia webu", radšej ostanem pri tej starej.

Samozrejme, možno to len nie je optimalizované pre iné prehliadače ako IE (takže sama si za tento zážitok môžem).

Žádné komentáře:

Okomentovat